Fysio MS

Bij de ziekte MS is het van belang om regelmatig en op de juiste manier te blijven bewegen. Dit zorgt ervoor dat u zich, ondanks uw ziekte, fitter en gezonder voelt. Ook het verlies van spierfuncties gaat minder snel achteruit. Fysiotherapie speelt dus een belangrijke rol bij MS en uw welbevinden. Maak nu kennis met Praktijk Nummer 1, de praktijk voor fysio MS in Veldhoven.

Fysio MS

Doelen fysio MS

Het uitvoeren van activiteiten zoals het huishouden, uw werk of hobby’s kunnen lastig zijn voor MS patiënten. Bij Praktijk Nummer 1 kunnen we u helpen manieren te vinden waardoor u toch zo actief mogelijk kunt blijven. Het bevorderen van de zelfredzaamheid is iets waar we naar streven tijdens de behandelingen.

Het behandelingstraject bestaat uit voorlichting en oefentherapie. De doelen van fysio bij MS zijn:

• Het bestrijden van stijfheid
  • Het beweeglijk houden van spieren en gewrichten
  • Het onderhouden van spierkracht
  • Het bestrijden van pijn
  • Het bevorderen van de zelfstandigheid in uw dagelijks leven
  • Het verbeteren/behouden van een goede ademhaling

Regelmatig bewegen helpt

Bewegen is goed voor iedereen. Óók voor de mensen die lijden aan een spierziekte. Fysio bij MS kan u helpen de gevolgen van MS te beperken. Het houdt het verloop van de ziekte niet tegen, maar het zorgt er wel voor dat uw lichamelijke gezondheid erop vooruit gaat. Regelmatig bewegen helpt u lekkerder in uw vel te laten voelen. Een aspect wat van belang is bij een ziekte zoals MS.

Wilt u meer informatie over de mogelijkheden van fysiotherapie bij MS? Neem dan contact op per telefoon of per mail. We kijken dan samen wat we voor u kunnen betekenen!

Praktijk fysiotherapie